Cautam alternative bio, ecologice, organice

Photobucket

duminică, 27 septembrie 2009

Penisul intact


LATER EDIT: va rog mult sa cititi si acest articol, scris de un pediatru din Cluj


La 34 de saptamani am aflat ca voi avea un baiat. Nu stiam nimic despre penisul intact, dar am cautat informatii dupa ce am ajuns la pediatru in urma unei dermatite iar acesta i-a retractat penisul fiului meu sfatuindu-ma sa fac la fel daca vreau sa evit o fimoza si apoi o intervenitie chirurgicala. Am dat peste niste articole traduse de Rox, membru al NOCIRC - Organizaţia Naţională a Centrelor de Informare şi Resurse privind Circumcizia.

Idea este urmatoarea: preputul sta lipit de gland timp in care se dezvolta terminatiile nervoase. Prin decalotare prematura se distrug aceste terminatii nervoase si duc la o desensibilizare.Sub preput se produc perlute albe(smegma) care se formeaza din celulele ce ataseaza preputul de glad. Acesta este un semn ca incepe separarea preputului de gland. Dintre baieti 80 % isi vor putea decalota preputul intre varsta de 3-7 ani (sau 5 ani, nu mai stiu exact) iar restul de aproape 20% isi vor putea decalota preputul la o varsta mai inaintata (am auzit de cazuri pana la 21 de ani). Sub nici un fel de forma nu trebuie intervenit, lasati natura sa isi faca treaba!!! Multi medici din Romania sunt probabil "de moda veche" si nu sunt la curent cu noutatile si ultimele cercetari.
A nu se face confuzie intre decalotare la bebelusi (cand preputul este lipit de gland) si fimoza. Fimoza e ca un inel care impiedica decalotarea preputului (adica preputul este stramt). Fimoza va disparea cu timpul de asemenea. Daca nu dispare, se poate trata cu o crema steroida prescrisa de medic, sau chirurgical printr-o MICA incizie care ajuta la largire. Dar mai nou aceasta asa zisa fimoza care necesita decalotarea devine la fel de populara ca o cezariana. E o moda.

Acum doua zile preputul i s-a iritat din cauza schimbarii scutecului. Nu am facut decat sa il spal cu apa, cateva bai in ceai de nalba si lasat la aer fara scutec. Alte cauze ale inrosirii preputului pot fi: apa clorurata puternic, antibioticele, spalarea zonei genitale cu sapun, scutec murdar tinut mult timp, urina concentrata datorita insuficientei hidratari cu apa.

Intr-adevar americanii si-au deschis ochii (in america circumcizia devenise aproape traditie) si acum sunt total impotriva circumciziei, pentru simplul fapt ca se distrug terminatiile nervoase.
Dupa cum v-am mai spus, nu are rost sa va ingrijorati cu bebelusii vostri. Pediatrii din Deva mi-au zis sa trag de preput doar atat cat se poate (fara a-l forta) pentru curatarea smegmei. Alti doctori au spus sa nu ne atingem deloc de penis.

Cum îmi pot proteja băiatul?

Părinţii care au un băiat cu penisul intact au, de obicei, mai multe informaţii faţă de medicul personal despre structura, funcţiile, dezvoltarea penisului şi cum să ai grijă de un penis normal. În prezent, majoritatea medicilor din SUA (şi nu numai!) au puţine cunoştinţe legate de prepuţ, deoarece nu au învăţat despre el la şcoală. Mulţi nu cunosc faptul că prepuţul şi glandul încep ca o structură comună şi se separă în timp, natural, de la sine.

Spuneţi medicului care îngrijeşte copilul - înaintea unei consultaţii a nou-născutului şi înaintea fiecărei consultaţii de după aceea - că fiul dvs. are penisul intact şi că nu vreţi să-i atingă penisul său să retragă prepuţul (să-l decaloteze). Apoi, fiţi atenţi ca medicul să vă respecte dorinţa.

NOCIRC continuă să primească telefoane din partea părinţilor care au atenţionat medicii să nu decaloteze, dar medicii au făcut-o oricum.

Tradus de Roxana-Mirela Dudus
Iata cum trebuie sa curatati un penis intact. Este atat de simplu.


Mai tarziu fiul meu v-a avea ocazia sa decida singur ce isi doreste.


Surse
www.nocirc.org
www.circumcizia.org
www.intactamerica.org
www.attachmentparenting.ro

3 comentarii:

Anonim spunea...

Felicitari inca o data pentru articol si pentru atitudinea de a cauta informatii si nu a lua "pe bune" ce ne zic doctorii/pediatrii. Noi am procedat la fel cu baiatul meu de 2 ani. O prietena si-a decalotat baiatul de la nastere, a facut si infectie urita dupa unele decalatori fortate, a fost circumciz in final. Felicitari inca o data pentru blog! Ana

brishtara on 23 aprilie 2010 la 23:53 spunea...

Si sa inteleg ca nu ati intampinat probleme? :)

Ajunsi in spital dupa alte probleme, o asistenta intr-un moment de neatentie in timp ce vorbeam cu medicul(asistenta chipurile ii punea punga pentru recoltarea uroculturii)..am vazut ca il trage de penis si am oprit-o. A incercat sa il decaloteze fara sa imi spuna. Am facut o criza spunendu-le: NIMENI nu mai pune mana pe el. Au plecat dar el doua spre trei zile nu a mai vrut sa faca pipi dincauza durerii. Prietenele mi-au adus lighean si ceai de nalba in termos si incet incet si-a revenit si s-a vindecat.

Intotdeauna am fost atenta si i-am avertizat. Nu imi vine sa cred ca mi s-a intamplat.

Sunt masini de traumatizat copiii. Eu cel putin asa ii vad.

Luthelo on 26 decembrie 2011 la 11:45 spunea...

Eu de asta nici nu am auzit, e drept ca nu ma mai uit la Tv de ceva vreme. Dar ca parinti sunt aia care lasa copiii in discoteci expusi la 12 ani?

Trimiteți un comentariu

Au purtat vorba aici:

 
Create your own banner at mybannermaker.com!
Jovis – homemade beauty Create your own banner at mybannermaker.com!
ActivitatiCopii.ro

"Doar in brate!" Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino